DOLAR
32,3296
EURO
34,5399
ALTIN
2.489,18
BIST
9.814,19
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Muğla
Az Bulutlu
26°C
Muğla
26°C
Az Bulutlu
Cumartesi Açık
24°C
Pazar Açık
27°C
Pazartesi Az Bulutlu
22°C
Salı Az Bulutlu
19°C

230 yıllık tabloda restorasyon sonrası “şeytan” çıktı

Ünlü bir sanatçının yüzyıllar önce yaptığı bir tablosunda yer alan “şeytan” figürü, yakın zamanda yapılan restorasyonla yeniden keşfedildi.

230 yıllık tabloda restorasyon sonrası “şeytan” çıktı
A+
A-
Aktur tatil sitesi

National Trust’ın 1792’de ölen 18. yüzyıl sanatçısı Joshua Reynolds’ın bir Shakespeare sahnesi tablosu üzerinde gerçekleştirdiği koruma çalışması sonucunda ortaya beklenmedik bir sonuç çıktı.

Vakıf tarafından “şeytan, kötü ruh veya iblis” olarak anılan boyalı figürün, döneminde oldukça tartışma yarattığı aktarıldı.

Boya ve vernik katmanlarıyla kaplı figür, Reynolds’ın Shakespeare’in bir ölüm sahnesinden esinlenen “Kardinal Beaufort’un Ölümü” başlıklı tablosunda yer alıyor.

Tablo, özellikle Shakespeare’in “Henry VI, Bölüm 2” adlı eserinden kralın Kardinal Beaufort’un ölümüne tanık olduğu bir sahneyi gösteriyor.

230 yıllık tabloda restorasyon sonrası “şeytan” çıktı

Tablonun restorasyondan önceki hali…

Dişlerin ve uğursuz bir ifadenin yer aldığı figür, ölmekte olan Beaufort’un başının hemen üzerine, yatağın başucuna resmedilmişti.

Vakfın resim ve heykellerden sorumlu kıdemli ulusal küratörü John Chu, “Bu canavar figürünün temsili, zamanın bazı sanatsal kurallarına uymuyordu” dedi.

Reynolds’ın ilk kez 1789’da Shakespeare Galerisi’nde sergilenen tablosu, National Trust’ın sanatçının doğumunun 300. yıldönümü münasebetiyle muhafaza ettiği dört tablodan biri.