Fatma Anter, Türkiye Masterlar Atletizm Şampiyonası’nda 28 yıllık 400 metre Türkiye rekorunu kırdı. Bodrumlu sporcular toplamda 6 birincilik elde etti. Detaylar Bodrum Haber’de.
İstanbul’daki Burhan Felek Spor Kompleksi’nde başlayan Türkiye Masterlar Atletizm Şampiyonası büyük heyecana sahne oldu. 40’a yakın ilden 300 sporcunun katıldığı organizasyonda, Bodrum’dan katılan sporcular damga vurdu.
Bodrumlu atlet Fatma Anter, 60 yaş kategorisinde 400 metrede 28 yıldır kırılamayan Türkiye rekorunu kırarak şampiyonaya adını yazdırdı. 1997 yılında Birsen İnan tarafından kırılan 1.27’lik rekoru 1.15’e çeken Anter, yeni Türkiye rekorunun sahibi oldu.
Fatma Anter, 100 metrede de 15.2 saniyelik derecesiyle birinci oldu. Ancak bu derecesi rüzgar yardımı gerekçesiyle Türkiye rekoru olarak onaylanmadı. Anter, bugün yapılacak olan 800 metre ve 200 metre yarışlarında da rekor denemesi yapacak.
Şampiyonada Bodrumlu sporcuların dereceleri şöyle:
Fatma Anter – 400 metre: 1. (Yeni Türkiye rekoru)
Fatma Anter – 100 metre: 1.
Anna Kantarmış – 1500 metre: 1.
Mehmet Yavuz Vural – 1500 metre: 1.
Fehime Özkan – 100 metre: 1.
Fehime Özkan – 400 metre: 1.
Nizamettin Demirci – 400 metre: 2.
Yaşar Anter – 1500 metre: 2.
Yaşar Anter – 5000 metre: 3.
Yarışmaların ardından başarılı sporculara ödüllerini Türkiye Atletizm Federasyonu Başkanı Dr. Ahmet Karadağ takdim etti. Bodrumlu atletlerin elde ettiği başarı, hem kentte hem spor camiasında büyük gurur yarattı.