DOLAR
46,6183
EURO
53,0526
ALTIN
5.999,02
BIST
14.259,75
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Muğla
Parçalı Bulutlu
32°C
Muğla
32°C
Parçalı Bulutlu
Perşembe Hafif Yağmurlu
32°C
Cuma Hafif Yağmurlu
33°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
32°C
Pazar Parçalı Bulutlu
33°C

İçişleri Bakanlığı’ndan 215 belediyeye ‘kadın konukevi açın’ yazısı

İçişleri Bakanlığı’ndan 215 belediyeye ‘kadın konukevi açın’ yazısı
A+
A-

İçişleri Bakanlığı’nca 2 Nisan’da 81 il valiliğine ‘Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele 2022 Faaliyet Planı’ genelgesi gönderildi. Genelgede, 5393 sayılı Belediye Kanununun 14’üncü maddesinde yer alan ‘Büyükşehir belediyeleri ile nüfusu 100 bin üzerindeki belediyeler, kadınlar ve çocuklar için konukevleri açmak zorundadır.’ hükmü gereğince çalışma yürütülmesi istenildi. Bu kanun çerçevesinde ülke genelinde nüfusu 100 binin üzerindeki 215 belediyenin kadın konukevi yapma zorunluluğu bulunuyor.

2022’NİN SONUNA KADAR SÜRELERİ VAR

Bakanlık, genelge doğrultusunda valiliklere ve 215 belediyeye yazı gönderip, kadın konukevi açılmasını istedi. Yazıda kadın konukevi açma zorunluluğu bulunup; henüz bu konuda çalışmaları bulunmadığı tespit edilen belediyelerin 2022’nin sonuna kadar kadın konukevlerini hizmete açmaları gerektiği bildirildi.

Yazıda, kadına yönelik şiddetle mücadelede kadın konukevlerinin etkisi vurgulanarak valilere, belediyelerin kadın konukevi açmalarına yönelik çalışmalarının takipçisi olmaları, gerekli koordineyi sağlayarak bu alandaki faaliyetlere ilişkin ilerleme raporlarını iki aylık periyotlar halinde bakanlığa bildirmeleri talimatı verildi. (DHA)