DOLAR
32,5516
EURO
34,9670
ALTIN
2.423,82
BIST
9.722,09
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Muğla
Açık
23°C
Muğla
23°C
Açık
Cuma Parçalı Bulutlu
25°C
Cumartesi Açık
25°C
Pazar Açık
27°C
Pazartesi Açık
26°C

Annelik içgüdüsü

Rebecca Zlotowski’nin yazıp yönettiği psikolojik dram “Başkalarının Çocukları” anneliği, ebeveynliği, değişimi, kadın dayanışmasını, yaşamı tartışıyor.

Annelik içgüdüsü
A+
A-
polat-galle

Annelik içgüdüsü

Yönetmen otobiyografik dramında anne olma arzusunu anlatırken 40 yaşındaki lise öğretmeni Rachel’in öyküsüyle biyolojik ebeveynlik dışında başka alternatiflerin olduğunu da vurguluyor. İnsan sıcaklığıyla dolu, önyargısız Rachel yaşamından memnundur; babası, kızkardeşi, öğrencileri, arkadaşlarıyla çevrilidir; tutkuludur, herkesçe sevilir. Dört yaşında Leyla adlı bir kızı olan Ali’ye âşık olur, karısı Alice Ali’yi terketmiştir.

Annelik içgüdüsü

Rachel Leyla’yla hemen tanışır, onu çok sever, öz kızı gibi onunla ilgilenir. Bu yeni ilişkisine uyum sağlamaya çalışırken yeni sorumluluklar da üstlenir. Çifte baskı hisseder, Leyla’yı üzerse Ali’nin onu terk edeceğini düşünür. Alice ile karşılaşır, iki kadın arasında açık ve dürüst bir ilişki kurulur. Klasik boşanmış çiftlerde olduğu gibi rekabet, kıskançlık, çekişme gibi duygular yoktur.

Annelik içgüdüsü

Filmdeki tüm kadınlar Rachel, Alice, Rachel’in kızkardeşi Louana tutucu, çekirdek, koyu Katolik aileler gibi davranmazlar. Leyla’yla geçirdiği yoğun zamanlarda Rachel, Ali’den çocuk yapmayı düşünmeye başlar. Babası ve Louana’yla birlikte kilisede Kippur’u kutlarken annesinin yokluğunu, zamanın geçişini yoğun bir şekilde duyumsayan Rachel’in çocuk yapmamasını annesini erken yaşta yitirmesine bağlayabiliriz. Jinekoloğu ona biyolojik saatin işlediğini, acele etmesi gerektiğini, yaşamın hem çok kısa hem de çok uzun olduğunu söyler.

Annelik içgüdüsü

YAŞAM GİBİ GERÇEK

Rachel-Ali-Leyla’nın ilişkisinde her şey tıpkı yaşam gibi çok gerçektir. Karakterler, diyaloglar, motivasyonlar gerçekçidir, klişe anlatımlar yoktur. Diyaloglar incelikli, organiktir, cümleler yalındır. Zamanın akışını her an duyumsarız. Gündelik yaşama ait küçük şeyler, özel küçük anlaşmazlıklar, tartışmalar onların ilişkilerini güçlendirir, ileri taşır. Yönetmen çıplaklık sahnelerini çok doğal, uçucu yansıtır. Rachel’in balkonda çırılçıplak kalması 1940’ların İtalyan ve Amerikan komedilerini anımsatır. Genelin dışına çıkan yönetmen Ali’yi duş alırken gösterir. Claude Sautet’nin “Basit Bir Öykü”sündeki (1978)

Marie ile Rachel arasında paralellikler vardır. Sautet’nin Ayazda Bir Yürek, Nelly ve Bay Arnaud, Alan Parker’ın Kramer Kramer’a Karşı filmlerini de anımsarız. Georges Moustaki’nin Les Eaux de Mars şarkısının eşliğinde film melankolik, evrensel boyutta final yapar. Zlotowski annelikten çok annelik duygusunu, içgüdüsünü tartışır, başkalarının çocuklarına karşı nasıl davranılır, nasıl iletişim kurulur, bizi terk ettiklerinde bunu nasıl aşmalıyız sorularını sorar. Annelik içgüdüsünü, ebeveynliği, değişimi, kadınları baskılayan biyolojik saati tartışan “Başkalarının Çocukları”nda Virginie Efira, Roschdy Zem, Chiara Mastroianni, Callie Ferreira-Goncavles, Victor Lefebre oynuyor.

velux
ETİKETLER: , , ,