DOLAR
32,2081
EURO
34,8604
ALTIN
2.444,95
BIST
10.218,58
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Muğla
Hafif Yağmurlu
19°C
Muğla
19°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Parçalı Bulutlu
22°C
Pazartesi Açık
23°C
Salı Açık
24°C
Çarşamba Açık
26°C

Monet’nin uzun yıllar saklı kalan tablosu 91 milyon TL’den satışta

Fransız ünlü ressam Claude Monet’nin 1948’den bu yana bir ailenin elinde yer alan tablosu, bu ayın sonlarında Paris’te 91 milyon TL (3,22 milyon dolar) gibi rekor bir fiyatla satışa sunulacak. 

Monet’nin uzun yıllar saklı kalan tablosu 91 milyon TL’den satışta
A+
A-
polat-galle

1886’dan kalma “Les Saules, Giverny” (“Söğütler, Giverny”) isimli tablo, Monet’nin resimlerinin giderek nadir hale geldiği Fransız sanat pazarında yeniden ortaya çıkıyor.

Ader müzayede evi adına konuşan David Nordmann, Reuters’a, “Claude Monet’nin bu ölçekte, bu boyuttaki tabloları artık Fransız aileler arasında mevcut değil. Çoğunlukla büyük müzelerde veya yabancı koleksiyonlarda bulunuyorlar, ancak bunları Fransa’da bulmak çok nadir. Bu, pazar için büyük bir fırsat” dedi.

Monet’nin 73 cm x 92 cm ölçülerindeki yağlıboya tablosu Yahudi kökenli bir aileye aitti ve Paris’in merkezindeki lüks dairelerinde sergileniyordu. Ailenin büyükbabası tabloyu 1948’de Nice’teki bir galeriden satın aldı ve o zamandan beri tablo ailenin elinde kaldı.

Bu tablo değeri 100 milyon euro’ya ulaşan Gare Saint Lazare tabloları kadar ünlü olmasa da “Les Saules, Giverny”, sanatçının alamet-i farikası üslubunu taşıyor.

Nordmann, “Bu, özellikle fırça darbeleri ve ışığı nasıl ortaya çıkardığı açısından Claude Monet’nin tipik bir yapıtı.” dedi.

Monet, 1883’ten 1926’daki ölümüne kadar Paris’in batısındaki Giverny’de teselli buldu. Pembe alçıdan yapılmış bir mülkü, kalıcı evine ve stüdyosuna dönüştürdü ve nilüferlerle dolu bir göletin üzerine yayılmış çiçek ve ağaçlardan oluşan Japon tarzı bir bahçe yetiştirdi. Bu bahçe birçok resmine ilham kaynağı olarak tablolarında kendine yer buldu.

ETİKETLER: