Gevreklerden ekmeğe kadar birçok üründe gizlenen ilave şeker, uzun vadede ciddi sağlık sorunlarına yol açıyor. Uzmanlara göre sadece 30 gün şekeri kesmek bile vücutta büyük fark yaratıyor.
Günümüzde kahvaltılık gevreklerden salata soslarına kadar neredeyse her gıdada ilave şeker bulunuyor. Uzun süreli şeker tüketimi; tip 2 diyabet, kalp hastalıkları, obezite ve erken yaşlanma gibi önemli sağlık sorunlarına neden olabiliyor. Harvard Üniversitesi‘nde eğitim alan İç Hastalıkları ve Sindirim Sistemi Uzmanı Dr. Saurabh Sethi, sadece 30 gün şekeri bırakmanın vücudu baştan aşağı dönüştürebileceğini vurguluyor.
Dr. Sethi’ye göre şekerin bırakılmasıyla birlikte vücutta şu olumlu değişiklikler meydana geliyor:
Birçok kişi şekeri yalnızca tatlılardan ibaret sanıyor. Oysa;
gibi gıdaların içinde yüksek oranda gizli şeker bulunuyor. Uzmanlar, bu ürünlerin etiketlerinin dikkatle incelenmesini öneriyor.