DOLAR
46,1356
EURO
53,3014
ALTIN
6.067,28
BIST
13.744,64
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Muğla
Hafif Yağmurlu
29°C
Muğla
29°C
Hafif Yağmurlu
Çarşamba Hafif Yağmurlu
28°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
28°C
Cuma Parçalı Bulutlu
29°C
Cumartesi Yağmurlu
26°C

Bilim insanları araştırdı: Kafein, yağ yakımını artırıyor mu?

Kahve ve çay tüketiminiz düşündüğünüzden daha büyük bir etkiye sahip olabilir! Bilim insanları, kandaki kafein seviyesinin vücut yağ oranı ve diyabet riskiyle doğrudan bağlantılı olabileceğini keşfetti.

Bilim insanları araştırdı: Kafein, yağ yakımını artırıyor mu?
A+
A-

İsveç’teki Karolinska Enstitüsü, Birleşik Krallık’taki Bristol Üniversitesi ve Imperial College London’dan araştırma ekibi, vücutta kafein oranının yüksek olmasının yağlanmayı ve diyabet riskini düşürdüğünü ortaya koydu.

Kafein seviyeleri, BMI (vücut kitle indeksi) ve diyabet riski arasında bağlantı bulunurken, kandaki kafein miktarı ile atriyal fibrilasyon, kalp yetmezliği ve felç gibi kardiyovasküler hastalıklar arasında herhangi bir ilişki tespit edilemedi.

Dünya çapında kafeinin yoğun tüketimi göz önüne alındığında, küçük metabolik etkilerinin dahi sağlık üzerinde önemli etkileri olabileceğini belirten araştırmacılar, “Kısa vadeli denemeler, kafein alımının kilo ve yağ kütlesinde azalmaya yol açtığını gösterdi ancak kafein alımının uzun vadeli etkileri bilinmiyor” açıklamasında bulundu.

ETİKETLER: